Сьогодні, 5 червня, календар нагадав про Всесвітній день довкілля. Свято було засноване у 1972 році з ініціативи ООН та покликане привернути увагу суспільства до проблем навколишнього середовища. А їх хоч греблю гати: кожні три секунди вирізається лісовий масив розміром з футбольне поле, половина водно-болотних угідь і коралових рифів знищені лише за останнє століття, рівень світових викидів парникових газів постійно зростає і наша планета лише в одному кроці від катастрофічної зміни клімату.

Пропорційно до того, як швидко людство розвивається, руйнується і екосистема Землі. Які заходи вживають такі великі технологічні бренди, як Apple, Bang&Olufsen і Logitech, щоб не тільки мінімізувати збитки від власного виробництва, але й принести користь планеті?

Apple

«Бізнес має чимало можливостей знизити негативний вплив на природу, і ми повинні ними скористатися, тому що нас усіх турбує майбутнє нашої планети,— каже Тім Кук, голова корпорації Apple. — Інновації, які допомагають нам дбати про екологію, не лише корисні для природи, а й дозволяють створювати більш енергоефективні продукти та використовувати нові екологічно чисті види енергії у всьому світі. Захист природи може стати основою нової епохи інновацій, допомогти створити нові робочі місця та досягти сталого економічного зростання. Ми сподіваємося, що наша робота щодо зниження вуглецевого сліду стане першим маленьким кроком на шляху до серйозних змін».

Компанія підготувала план, за яким вона досягне вуглецевої нейтральності всієї компанії, ланцюжка постачання та життєвого циклу продукції до 2030 року. Це означає, що кожен Mac або iPhone матиме нульовий вуглецевий слід.

– Що таке вуглецевий слід? –

Вуглецевий слід утворюється з будь-якої діяльності. Коли ми летимо у відпустку літаком, їдемо на роботу на машині, готуємо вечерю на грилі або дивимося телевізор, ми впливаємо на екологію. Викид в атмосферу парникових газів змушує клімат планети змінюватися так швидко, що біологічні види, у тому числі та людський, не встигають пристосуватися та ризикують зникнути.

Які дії Apple робить у цьому напрямку?

  • Компанія удосконалює методи переробки. Для цього вона використовує роботів, яких звати Дейв та Дейзі. Ці двоє витягують найцінніші матеріали (магніти з рідкісноземельних металів, сталь, вольфрам) і демонтують iPhone. Дивитися на те, як старий iPhone хрумтить в «руках» роботів, хвилююче, але такий геніальний план захисту навколишнього середовища: перероблені матеріали використовуються для створення нового покоління пристроїв.

  • Apple розробила власний сплав, у якому немає первинного алюмінію – лише перероблений. Він використовується для виготовлення корпусів багатьох девайсів. При необхідності використовувати первинний алюміній компанія закуповує його у постачальників, які видобувають його за допомогою низьковуглецевих джерел електрики – наприклад, гідроелектроенергія.

  • Пакування продуктів теж змінилася: захисну плівку замінив паперовий язичок, а коробка була зменшена внаслідок відсутності навушників EarPods і зарядного пристрою. До 2025 року планується повністю виключити пластик із пакування продуктів.

  • Виробництво всіх улюблених продуктів також залишає вуглецевий слід. Але використання чистої енергії з відновлюваних джерел – таких як вітер і сонце – дозволяє його звести до нуля.

  • У роздрібних магазинах, офісах, дата-центрах та на виробництві Apple співробітники витрачають енергію максимально ефективно.

  • Компанія інвестує у відновлення природних екосистем та лісів. У співпраці з Фондом збереження, Всесвітнім фондом збереження дикої природи та Міжнародним товариством збереження природи вдалося зберегти понад 4000 кв.км., лісів та інших природних екосистем у Китаї, США, Колумбії та Кенії.

Bang&Olufsen

Ще одна компанія, яка докладає зусиль нейтралізувати вплив свого продукту на навколишнє середовище, родом із Данії. Bang&Olufsen – це бренд преміальної акустики, який робить ставку на інновації, сучасний дизайн та приголомшливий звук.
B&O прагне звести до мінімуму несприятливий вплив своєї діяльності протягом всього життєвого циклу продуктів.
  • Продукти компанії упевнено витримують випробування часом. За це поціновувачі істинно прекрасного звуку і люблять бренд – йому можна довіряти. Але також це позитивно впливає на навколишнє середовище, адже Bang&Olufsen не наповнює ринок низькоякісними продуктами, які потрібно було б оновлювати щороку.
  • Наприклад, зараз розробляється стратегія щодо оптимізації дизайну пакування. Це дозволить підвищити ефективність використання ресурсів, при цьому важливо, що пакування і надалі буде надійним захистом для транспортування.
  • Глобальні зміни стосуватимуться не лише пакування, а всієї системи – від видобутку матеріалів до використання.
  • Непоганих результатів вдалося досягти: реалізація енергоефективних проєктів на виробництві дозволила скоротити викиди CO2 на 275 тонн, показники знизилися на 6,5%. Крім того, Bang&Olufsen інвестує в нові ініціативи щодо оптимізації та адаптації енергоспоживання у портфелі будівель компанії.
Ідея турботи про екологію та клімат знаходить відображення і у візуальній концепції бренду: більшість продуктів презентується на тлі неймовірно красивої природи.

Logitech

Швейцарська компанія розробляє продукти та технології, які міцно увійшли до нашого життя: аудіо-, відео-, ігрове та обчислювальне обладнання з логотипом Logitech можна купити практично у будь-якій країні світу. Географія продажів велика, отже, вплив на довкілля теж істотне. Саме тому фокус компанії спрямований не тільки на розробку продуктів, але й на зниження викидів вуглецевих внаслідок вторинного використання пластику, з якого вони виготовлені.

  • У пріоритеті лінійки, що найбільш продаються, що логічно, адже вони розходяться величезними тиражами. Зовсім недавно застосування полімерів на основі переробленого пластику було обмежено лише двома кольорами – чорним та сірим. Але з 2017 року асортимент матеріалів та кольорів розширився: зараз на палітрі понад 30 кольорів.
  • Понад 65% комп’ютерних мишей та клавіатур однієї з найбільших лінійок Logitech виготовляються із переробленого пластику. Завдяки цьому рішенню вдалося скоротити споживання первинного пластику на всіх етапах виробництва – від створення пристрою до застосування за призначенням. Скорочення кількості первинного пластику на 8 000 тонн пропорційно зменшенню викиду CO2 на 19 000 тонн.
  • Компанія Logitech фінансує утилізацію та переробку електронних пристроїв у всьому світі. Вже розроблена концепція, яка в результаті дозволить дійти того, що всі вироби бренду будуть утилізуватися і перероблятися. Старі пристрої дадуть життя новим: при цьому термін служби самих пристроїв збільшиться, а небезпечних для планети викидів поменшає.
  • Якість пристроїв, виготовлених з переробленого пластику, буде такою ж винятковою, як і з первинного. Перероблені матеріали проходять суворі випробування та відповідають усім прийнятим стандартам.

iSpace

Наша компанія не відстає від “старших товаришів”. Ми не тільки розробляємо, але вже активно впроваджуємо програму дбайливого ставлення до навколишнього середовища.

  • Етика компанії передбачає концепцію безпаперової реклами. Це означає, що наша команда не використовує друкованих матеріалів для роздачі та інформування покупців.
  • Ми відмовилися від пластикових пакетів на користь паперових, і кожен покупець може відмовитися від пропонованого пакувального пакета, тим самим також зробити внесок в екологічну програму iSpace.
  • Але головним здобутком у цьому напрямі є програма Trade-in. Вона дозволяє покупцям обміняти старі пристрої на нові з доплатою. Таким чином, старі гаджети не викидаються, а переробляються і вдруге використовуються для нових пристроїв. До речі, потреба у видобуванні та виснаженні природних ресурсів для виробництва нових гаджетів теж знижується завдяки цьому.
  • Мережа магазинів iSpace не виготовляє пластикові картки для своїх постійних покупців, а використовує програму Wallet, що не тільки екологічно, але й зручно для користувачів.
Будьте завжди в курсі!

Підпишіться на розсилку та дізнавайтеся першими про нові акції та спецпропозиції магазину!

 

Залишити коментар

Ваша адреса електронної пошти не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *